zondag 23 november 2014

Recykleren: Vinktas

Het moet ongeveer een vijftien jaar geleden zijn dat mijn ouders besloten de zetels in de woonkamer te vervangen. Geen jeugdbeweging of kringloopwinkel wou ze nog hebben, enige optie was dan nog het containerpark... 

Mijn voorzienige moeder sneed er wel de lappen leer uit die nog niet versleten waren. En nu, na 15 jaar stof te vergaren op zolder, komt dit leer nog eens van pas, ik maakte er een Vinktas mee volgens de alom bekende handleiding




Het enige wat ik aan het patroon aanpaste zijn de afmetingen, ik nam hiervoor de afmetingen van een A4-papier als leidraad, zo werd het meer een werktas. Voor de handvaten gebruikte ik de suède achterkant van het leer, zo contrasteert het wat met de rest van de tas. 





Voor de voering gebruikte ik een lapje uit de kringloopwinkel. Ziezo, dit was mijn bijdrage aan de Recykleer-14-daagse editie 2014 van Boomie



8 opmerkingen:

boomie zei

Superleuk! En amai, echt leer, dat was niet zo eenvoudig om te stikken waarschijnlijk. Heel mooi resultaat! Bedankt om mee te recykleren!

Khadetjes zei

Die kleur... <3!

Paspelpoezen zei

<3 it! Ik wil er ook één! (An)

De Zuster Van zei

Amai, kei sjieke tas!

Mijnleven4helden zei

Amaai! Mooi!

Marleen (Petrol and Mint) zei

Tof gedaan !! Daar ga je veel plezier van hebben!

Lies: zei

kei-schoon, dit is een prachttas!

Vink zei

Ik ontdek uw blog nu pas. Grote fan!