woensdag 10 december 2014

5 winterse projectjes

De tijd van één project per keer is voorbij. Voorbereidingen voor lessen, cadeautjes voor vrienden en af en toe iets voor mezelf,  steeds vaker ben ik met verschillende breiwerken tegelijk bezig. Het is niet altijd makkelijk om vaak te wisselen tussen de verschillende stuks:  je vergeet hoe je nu weer was geëindigd en waar je nu weer precies mee bezig was, maar langs de andere kant geeft het wel de mogelijkheid om even afstand te nemen en later met een andere blik, verse moed of een beter idee het werk terug op te pikken.
Hieronder enkele van de werkjes waar ik momenteel mee bezig ben.
Dit deken maak ik voor blogmaatje Leen. Ze koos zelf de wol bij Dumpie's Wolhuis; een witte kasjmier. Ik maakte voorbeeldjes in heel wat verschillende patronen en uiteindelijk koos ze er deze uit. We zijn al goed opgeschoten, maar zoals je kan zien zijn er toch nog wel wat bolletjes die gebreid moeten worden.  
Dit wordt een muts voor mijn vriend, een beanie model in dambordsteek. Ik doe mijn best om hem snel af te werken, nu het echt koud begint te worden, en zijn andere muts vermist is.
Dit is het achterpand van een trui voor mezelf. Een patroon dat ik volledig zelf aan het uitwerken ben, op basis van mijn lievelingstrui.
Altijd spannend, zo een trui breien, je ziet pas echt of hij goed is op het moment dat hij helemaal klaar en in elkaar gezet is.
Dit wordt een sjaal voor mijn zus Ine, ze is er nog niet helemaal uit wat ze wil. We zijn begonnen met een cirkelsjaal in gerstkorrelsteek, maar mogelijks verandert ze nog drie keer van gedacht en wordt het toch iets helemaal anders. Dit project ligt dus even stil, tot er meer zekerheid is.
Dit lapje wordt ook een muts, eentje die ik als voorbeeld wil gebruiken voor een workshop breien die ik geef in januari. 
Je ziet, het zijn allemaal stuks voor de winter, wat me een krappe deadline geeft: zo snel mogelijk af!
          Ik houd jullie op de hoogte.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ooo, mooie werkjes! Die muts met gouden glittertouw vind ik geweldig. Als je het eens wat rustiger hebt huur ik u graag in voor de glittermuts. Ik doe dan iets in de plaats. kies maar! zingen, bakken, dansen, betalen...
Liefs! x
Lisa uw vriendin

Anoniem zei

Ik ben al benieuwd naar de sjaal! Of wordt het toch een muts? ;)
Ine